ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

دسترسی های دیگر

پرسش‌های متداول (مبین‌نت)

اینترنت نسل جدید - TD-LTE

خدمات اینترنت بی‌سیم TD-LTE، جدیدترین فناوری ارائه اینترنت پرسرعت در کشور مبتنی بر فناوری نسل ۴.۵ ثابت است که با سرعت بسیار بالا (تا Mbps ۴۰) مناسبترین راه را برای دسترسی به شبکه اینترنت برای تمامی کاربران خانگی و سازمانی فراهم می سازد. سرعت و پایداری بالای اینترنت TD-LTE باعث شده این فناوری بهترین راهکار برای مشاهده فیلم آنلاین با کیفیت HD، دانلود فایل، بازی‌های آنلاین، باز کردن سریع و آسان صفحات اینترنت، کاربری شبکه اجتماعی و . . . باشد.

اینترنت بی‌سیم TD-LTE جدیدترین نسل ارائه اینترنت ثابت است که در مقایسه با اینترنت وایمکس از سرعتی تا بیش از 10 برابر سرعت در ارسال (Upload) و دریافت (Download) برخوردار است. این سرعت بسیار بالا در ارسال و دریافت و هم چنین Ping بسیار پایین اینترنت TD-LTE منجر به کیفیت فوق العاده در VOIP، ویدئو کنفرانس، مشاهده آنلاین فیلمو … می‌شود.

تا 10 برابر سرعت بیشتر آپلود
تا 10 برابر سرعت بیشتر دانلود
بدون مشکلات نویز و قطعی در خطوط تلفن
بدون مشکلات محدودیت ظرفیتهای مخابراتی و نبود پورت
بدون نیاز به خط تلفن ثابت برای برقراری خدمات اینترنت
نصب و راه اندازی سریع و آسان در کمتر از 72 ساعت

امکان استفاده چندین نفر به طور همزمان
مصرف کمتر باطری گوشی همراه
امکان اتصال به صورت Wi-Fi به موبایل، تبلت، لپ‌تاپ و …
سرعت و پایداری بالای TD-LTE در آپلود و دانلود

خیر، برای استفاده از اینترنت بی‌سیم TD-LTE نیاز به تهیه سیم کارت مخصوص آن است. به همین علت برای استفاده از آن تهیه مودم های مخصوص اینترنت بی‌سیم TD-LTE از شرکت ارتباطات مبین نت ضروی است.

برای مشاهده پوشش‌دهی اینترنت TD-LTE مبین‌نت در شهر یا منطقه خود، به لینک زیر مراجعه فرمایید:

مناطق تحت پوشش

خیر، برای استفاده از آن، تهیه مودم های مخصوص اینترنت بی‌سیم TD-LTE از شرکت ارتباطات مبین نت ضروی است.

به طور کلی در صورتی که محل جدید نیز تحت پوشش مناسب شبکه اینترنت بی‌سیم TD-LTE باشد، امکان جابه‌جایی مودم و استفاده از آن در محل جدید وجود خواهد داشت ولی در راستای دریافت خدمات اینترنت مطلوب با کیفیت و ثبات بالا، جابه‌جایی مودم از محل نصب آن‌ توصیه نمی‌شود و در صورت جابه‌جایی پشتیبانی انجام نمی‌گردد.

کارشناسان مبین نت قبل از تحویل سرویس به مشتری به منزل وی مراجعه می نمایند و تنها در صورتی سرویس را مشتری تحویل می دهند که وضعیت سیگنال و آنتن دهی آنجا مناسب باشد. همچنین، مبین نت تنها شرکتی است که 5 سال ضمانت بازگشت وجه مودم دارد و چناچه به هر علتی از سرویس خود ناراضی بودید یا تمایل به تعویض آن داشتید، می توانید وجه مودم خود را به صورت کامل دریافت نمایید.

نحوه خرید و راه اندازی

شما می توانید از کانالهای زیر اقدام به تهیه سرویس اینترنت پر سرعت نمایید:

1. تکمیل فرم درخواست اشتراک با مراجعه به آدرس لینک http://saymanit.ir/mobinnet/LTEPlans

2. تماس با شماره 1575

  1. تصویر کارت ملی مشترک
  2. تصویر قبض خدماتی (آب، برق، تلفن و …)
  3. شماره موبایل مشترک

برای کسب اطلاع از طرح‌های ورود و تمدید اینترنت TD-LTE مبین‌نت به لینک زیر مراجعه فرمایید:

طرح‌ها و تعرفه‌ها

برای اطلاع از عاملیت فروش مبین نت در شهر شما به لینک زیر مراجعه فرمایید:

لیست عاملیت‌های مجاز

سرعت، کیفیت سرویس و میزان ترافیک مصرفی

دریافت سیگنال مناسب برای مودم‌های TD-LTE نیازمند رعایت چند پارامتر است. این پارامترها در هنگام نصب توسط کارشناس مبین‌نت رعایت شده و مودم براساس آن‌ها نصب می‌شود اما اگر به هر دلیلی کیفیت اینترنت شما مناسب نیست، یکی از دلایل آن می‌تواند به‌هم‌ریختگی این پارامترها باشد. شما مشترکین گرامی می‌توانید طبق مراحل زیر پارامترهای مودم خود را تنظیم کنید. ‌
مرحله اول: یکبار مودم خود را ریبوت (خاموش و روشن) نمایید. این کار باعث تلاش مجدد مودم برای اتصال به آنتن رادیویی می‌شود. معمولاً در اتصال مجدد، مودم سعی می‌کند با سیگنال‌های مناسب‌تری به شبکه متصل شود. ‌
مرحله دوم: در آدرس‌بار مرورگر، آدرس 192.168.1.1 را تایپ نمایید و با نام کاربری و رمز عبور خود که درصورت عدم تغییر توسط شما، به‌صورت پیش‌فرض در پشت مودمتان درج شده وارد پنل مدیریتی مودم شوید. ‌
مرحله سوم: این صفحه با توجه به نوع مودم شما می‌تواند متفاوت باشد. جهت مشاهده‌ی سیگنال‌های مودم نیاز است با توجه به مدل مودم خود که در پشت مودم تان درج شده، یکی از مسیرهای زیر را انتخاب نمایید. ‌
AM3000: Wireless Configuration – LTE – Interface Info ‌
AM3100V: LTE Configuration – Interface Info ‌
GEMTEK125: Mobile Network – Status – LTE Information ‌
B612: Setting – Device Information ‌
SLC-130S: Status – LTE – LTE Status ‌
TENDA: Information – Device Information ‌
SLR-120S42G: Status – LTE – LTE Status ‌
مرحله چهارم: در این صفحه روبروی شاخص RSRP یک عدد منفی درج شده است که هر چقدر مقدار آن به صفر نزدیکتر باشد قدرت دریافت سیگنال توسط مودم شما بهتر خواهد بود. در همین صفحه روبروی شاخص SINR عدد مثبتی درج شده که هرچقدر از 5 بیشتر باشد کیفیت سیگنال دریافتی توسط مودم شما بیشتر خواهد بود.
مرحله پنجم: مودم را در محل استفاده‌ی خود جابه‌جا کنید تا این پارامترها به اعداد مذکور (مرحله چهارم) نزدیک شوند. به یاد داشته باشید هر چقدر مودم در ارتفاع بالاتر مانند روی قفسه یا کمد و نزدیک پنجره قرار گیرد سیگنال بهتری دریافت خواهد نمود. اگر علیرغم انجام این مراحل، کیفیت اینترنت شما بهتر نشد با شماره‌ی پشتیبانی مرکز تماس مبین‌نت (1575) تماس بگیرید.

یکی از بهترین و معتبرترین اپلیکیشن ها تست سرعت اینترنت، نرم افزار تست سرعت اوکلا (Ookla) می‌باشد که هم نسخه iOS و هم اندروید آن در مارکت‎ های اپلیکیشن موجود می‌باشد. همچنین، شما می توانید با مراجعه به وبسایت www.speedtest.net، سرعت سرویس خود را به صورت آنلاین اندازه گیری نمایید.

شما می‌توانید از نرم‌افزارهای مختلفی برای مشاهده و کنترل مصرف اینترنت خود استفاده نمایید که در زیر چند نمونه متناسب با سیستم عامل دستگاه شما معرفی می‌گردد:
لپتاپ و کامپیوتر: نرم افزار DU Meter
اندروید: اپلیکیشن Internet Speed Meter
iOS: اپلیکیشن My Data Manager

شما می توانید با مراجعه به صفحه مشترکین مبین نت که در اینجا از طرح فعال خود و همچنین میزان ترافیک مصرف شده و باقیمانده اطلاع یابید.

ترافیک مصرفی سایت دیجیتون رایگان است.
• وب‌سایت‌های منتخب داخلی و تلوبیون با ترافیک نیم‌بها محاسبه می گردد.
• همچنین ترافیک پیام رسان های داخلی شامل بیسفون پلاس، سروش، آی گپ، لنزور، جیک و پیک، بله و گپ به صورت یک سوم محاسبه می‌گردد.

شما می توانید با مراجعه به صفحه مشترکین مبین نت که در اینجا از طرح فعال خود و همچنین میزان ترافیک مصرف شده و باقیمانده اطلاع یابید.

حجم شبانه از ساعت 2 بامداد الی 7 صبح با سرعت حداکثر ۴ مگابیت بر ثانیه و صرفا در مناطق دارای ظرفیت ارائه خواهد شد. (میزان حجم با توجه به طرح انتخابی متفاوت می باشد که با عنوان حجم شبانه هنگام انتخاب طرح قابل مشاهده می‌باشد) در صورتی که می خواهید بررسی دقیق تری در ریز مصرف مودم داشته باشید می‌توانید با خاموش و روشن نمودن مودم قبل و بعد از این بازه، از طریق نمودار کارکرد موجود در صفحه مشترکین اقدام نمایید.

سرعت سرویس‌ اینترنتی خریداری شده توسط شما، بر حسب مگابیت بر ثانیه (Mbps) می‌باشد. به عنوان مثال سرعت 40 مگابیت بر ثانیه (Mega bit per second) که به‌اختصار به‌صورت 40Mbps نمایش داده می‌شود و با توجه به حرف انگلیسی b کوچک، می‌توان دریافت که واحد این سرعت به بیت است. معمولاً واحد محاسبه‌ی دانلود و دریافت از اینترنت، بر حسب بایت (Byte) می‌باشد. مانند سرعت دانلود 16 کیلوبایت بر ثانیه (kilo Byte per second) که به‌اختصار 16KBps نمایش داده می‌شود و با توجه حرف B بزرگ انگلیسی، می‌توان متوجه شد واحد این سرعت به بایت است. هر بایت از 8 بیت تشکیل‌ شده است. درنتیجه هر سرعتی که به بیت محاسبه شود برای تبدیل واحد به بایت، باید تقسیم‌بر عدد 8 شود. به عنوان مثال: سرعت پهنای باند سرویس دریافتی شما 40Mbps است یعنی در زمانی که می‌خواهیم سرعت دانلود یا دریافت از اینترنت را محاسبه کنیم عدد 40 را باید تقسیم ‌بر 8 نماییم که می‌شود 5MBps. به همین دلیل سرعت سرویس دریافتی بر حسب Mbps ، می بایست بین 4 تا 40 باشد و بر حسب MBps می بایست بین 0.5 تا 5 باشد.

برای مشاهده و بررسی دستگاه هایی که از مودم شما استفاده می نمایند می‌توانید از نرم افزار های مختلفی استفاده نمایید. نرم افزار Fing یکی از آنها می‌باشد که قابلیت نصب بر روی سیستم‌های اندروید و iOS را دارد. نحوه استفاده از نرم افزار بدین صورت است که بعد از نصب این نرم افزار و وارد شدن به محیط کاربری آن، با لمس دکمه Refresh در قسمت بالا سمت راست، می‌توانید تعداد دستگاه هایی که به مودم شما متصل هستند را مشخص نمایید.
نکته 1: مودم شما به عنوان یکی از دستگاه های متصل نمایش داده می‌شود.
نکته 2: مقابل نام هر دستگاه استفاده کننده، نام شرکت سازنده دستگاه و مک آدرس مربوطه قابل مشاهده است.
نکته 3: شما می‌توانید در بازه های زمانی مختلف این تست را انجام و نتیجه را مشاهده فرمایید.

با توجه به این که با استفاده از VPN به سروری غیر از سرور ایران متصل می شویم و IP تغییر می یابد ، محاسبه هزینه به صورت معمولی می باشد.

سوالات مربوط به صفحه مشترکین (خرید، تغییر و تمدید طرح)

شما مشترک مبین‌نت می‌توانید با مراجعه به صفحه مشترکین مبین‌نت، نسبت به خرید یا تمدید طرح، و همچنین خرید حجم اضافه اقدام فرمایید. در این صفحه و از بخش خرید خدمات، قسمت تغییر طرح را انتخاب نمایید. در صفحه باز شده لیستی از طرح ها نمایش داده می‌شود که می‌توان با انتخاب دکمه خرید، طرح مورد نظر را فعال نمود. در صورتی که دکمه رزرو انتخاب گردد پس از خرید طرح، طرح مورد نظر در بانک رزرو قرار گرفته و مشترک یک سال زمان دارد تا طرح رزرو شده را فعال نماید. برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر رجوع فرمایید:

صفحه مشترکین مبین‌نت

آدرس صفحه مشترکین مبین‌نت، my.mobinnet.ir می‌باشد که پس از مراجعه به آن، بایستی شماره تلفن همراه و رمز عبور خود را وارد نموده و وارد صفحه مشترکین شوید. در صورتیکه شما صفحه مشترکین ندارید، ابتدا بایستی آن‌را ایجاد نمایید. مراحل ایجاد صفحه مشترکین به شرح ذیل می‌باشد:
1. دکمه‌ی ثبت نام را انتخاب نمایید.
2. تلفن همراه خود را وارد نمایید. سپس کد فعال سازی به شماره همراه وارد شده پیامک می‌گردد.
3. در مرحله بعد، کد فعال‌سازی پیامک شده، نام و نام خانوادگی، رمز عبور انتخابی (بیش از 6 کاراکتر شامل حروف و اعداد) به همراه تکرار رمز عبور را وارد نمایید و سپس گزینه «به ما ملحق شوید» را انتخاب نمایید.
4. در صفحه ایجاد شده بعدی، گزینه سرویس محبوب خود را سرویس LTE انتخاب نمایید. سپس نام مستعار (نامی که می‌خواهید با آن وارد صفحه خود شوید) شناسه اشتراک (MSISDN) و رمز عبور (PUK1 ) را وارد نمایید. در صورتی که شناسه اشتراک (MSISDN) و رمز عبور (PUK1) خود را نمی‌دانید و نیاز به راهنمایی جهت ساخت اکانت دارید، با پشتیبانی 1575 تماس بگیرید.

وارد صفحه my.mobinnet.ir شده و گزینه بازیابی رمز عبور را انتخاب نمایید. در مرحله اول شماره تلفن همراه خود را که قبلا اکانت خود را با آن ساختید وارد نمایید سپس در مرحله بعد، کدی که برای شما ارسال می‌گردد و همچنین رمز عبور جدید را وارد نمایید. سپس با رمز عبور جدید می توانید وارد صفحه مشترکین خود شوید.

شما می توانید با مراجعه به صفحه مشترکین مبین نت که در اینجا از طرح فعال خود و همچنین میزان ترافیک مصرف شده و باقیمانده اطلاع یابید.

با خرید بسته‌های گیگ پک می توانید از حجم مشخص در مدت زمان معین بهره مند گردید. جهت استفاده از این بسته می‌بایست طرح فعال داشته باشید. برای مثال، گیگ پک 5 گیگابایتی 7 روزه، بسته اینترنتی با حجم 5 گیگابایت است که بایستی پس از فعال‌سازی، در طول 7 روز استفاده شود جهت فعالسازی آن می‌بایست وارد صفحه کاربری خود شده و از قسمت گیگ پک و انتخاب دکمه خرید، اقدام به خرید گیگ پک خود نمایید و در صورت انتخاب دکمه رزرو، گیگ پک مورد نظر در بانک رزو قرار گرفته و مشترک یک سال زمان دارد تا آن را فعال و استفاده نماید.‌

در اکثر موارد طی مدت‌زمان 72 ساعت وجه به‌ حساب شما بازخواهد گشت درصورتی‌که طی این مدت، وجه به ‌حساب برنگشت می‌توانید در داخل سایت مبین‌نت و از منوی بالا، قسمت پشتیبانی را انتخاب نموده و فرم واریزی اشتباه را تکمیل نمایید.

بله این امکان وجود دارد که با وجود اتمام حجم روزانه تا پایان زمان طرح، از حجم شبانه نیز استفاده نمایید.

بله، با هر کارتی که عضو شتاب باشد امکان پرداخت اینترنتی وجود دارد و مستلزم این نمی‌باشد که حتما با همان درگاه بانکی پرداخت انجام گردد.

• به روز نبودن ساعت و تاریخ سیستم
• فعال بودن VPN و فیلتر شکن

خیر. گیگ پک فقط می‎‌تواند در مدت زمان مشخص خود استفاده شود.

خیر، اگر زمان و حجم طرح فعلی باقی‌مانده باشد، با فعال کردن طرح جدید، زمان و حجم طرح قبلی حذف خواهد شد.

با ورود به صفحه مشترکین به آدرس My.mobinnet.ir با انتخاب سربرگ ” اشتراک جدید” نسبت به فعالسازی اشتراک‌های دیگر خود اقدام نمایید.

با فعال‌سازی گیگ‌پک دوم، گیگ‌پک اول شما لغو شده و گیگ‌پک دوم جایگزین خواهد شد.

سوالات مربوط به IP استاتیک

آی‌پی کد منحصر به فرد شما در دنیای اینترنت است. معمولا آی‌پی‌ها به صورت پیشفرض، از نوع متغییر می‌باشند و در هر مراجعه کاربر به فضای اینترنتی تغییر می‌کنند. در بسیاری از موارد افراد نیاز دارند توسط سایت‌ها و فضاهای میزبان شناخته شوند. این امکان از طریق آی‌پی‌های ثابت فراهم می‌گردد. آی‌پی ثابت به کاربر این امکان را می‌دهد که دارای یک شناسه منحصر به فرد، معتبر و دایمی باشد.

  • زمانی که یک webserver داخلی می‌باشد و قصد دارید از طریق اشتراک اینترنت امکان استفاده از آن را در اختیار مشترکین خارجی بگذارید. (ایمیل و …) تقاضای اتصال video conference از خارج شبکه داخلی.
  • هنگامی که قصد دارید به سایت های نیازمند شناسایی افراد با توجه به سوابق (منابع اطلاعاتی، بازی های رایانه ای، فضای امنیتی) وارد گردید.

ابتدا به صفحه مشترکین خود به آدرس my.mobinnet.ir مراجعه فرموده، از بخش خرید خدمات گزینه خرید IP را انتخاب نمایید. پس از انتخاب مدت زمان IP و پرداخت هزینه، IP ثابت به‌صورت آنی  به شما تخصیص و تا 10 دقیقه فعال خواهد شد.

تنظیمات مودم

بدین منظور، ابتدا بایستی به شبکه وایرلس متصل شده و وارد صفحه تنظیمات مودم به آدرس 192.168.1.1 شوید.
پس از ورود به صفحه تنظیمات مودم، بسته به نوع مودم خود، می‌توانید از مسیرهای زیر رمز وای فای خود را تغییر دهید:
AM3000: Wireless Configuration > Network Setting
AM3100V: Wireless Configuration > Network Setting
GEMTEK125: WIFI > Setting
B612: Setting > WLAN > WLAN Basic Setting
SLC-130S: Setting > Network > WIFI Configuration > WIFI
TENDA: Setting > WIFI Setting > Basic Setting
SLR-120S42G: Setting > Network > WIFI Configuration > WIFI

توجه:

  • رمز عبور و نام کاربری در حالت پیش فرض، admin می باشند.
  • آدرس ورود به صفحه کنسول مودم برای مودم TENDA، عبارتست از: http://192.168.0.1

سایر سوالات

با مراجعه‌ی حضوری مالک مودم به همراه‌کارت ملی به دفتر پیشخوان مبین‌نت در تهران به آدرس: تهران، تقاطع خیابان شهید مطهری و ولیعصر، بعد از هتل بزرگ تهران، جنب بانک اقتصاد نوین، پلاک ۳۷۷ و در شهرستان با مراجعه به وب‌سایت mobinnet.ir بخش پشتیبانی و صدای مشتری مراجعه کنید و اسکن اصل کارت ملی مالک مودم به همراه درخواست خود را ارسال نمایید.

در صورت تقاضای فاکتور با مهر و امضا از طریق ایمیل، با پشتیبانی 1575 تماس بگیرید. در صورت درخواست اصل فاکتور با مهرو امضا، در صورت سکونت در تهران به آدرس پیشخوان مبین‌نت به آدرس: تقاطع خیابان شهید مطهری و ولیعصر، بعد از هتل بزرگ تهران، جنب بانک اقتصاد نوین، پلاک ۳۷۷ مراجعه نمایید و در صورت سکونت در شهرستان با مراجعه به سایت مبین‌نت، بخش پشتیبانی، صدای مشتری درخواست خود را ثبت نمایید.

خرید طرح، خرید حجم اضافه، گیگ پک،  طرح رزرو شده، IP

حداکثر ده روز کاری پس از انتخاب طرح

بله، جهت درخواست مالکیت، می‌بایست از طریق صدای مشتری در وب‌سایت مبین‌نت اقدام نمایید که نیاز است کارت ملی مالک قبلی و مالک جدید به همراه درخواست خود ارسال گردد.

از طریق تکمیل فرم صدای مشتری و ارائه کارت ملی صاحب مودم به همراه اعلام درخواست کتبی

مقایسه